ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری (برند)

آیا میدانید برند چیست؟ اسم یا عنوان که معرف کالا و یا خدمات اشخاص باشد برند نامیده می شود. شخصی که برند را طبق قانون ثبت علايم تجاری به نام خود به ثبت رسانده است حق استفاده انحصاری دارد. یعنی می تواند از آن علامت به صورت اختصاصی استفاده کند. ثبت علامت تجاری در تهران توسط اداره مالکیت صنعتی صورت می گیرد.معمولا هر شرکت در طراحی برند خود سعی می کند که متمایز باشد، پس ثبت برند و علامت تجاری واجب است..

شرایط ثبت علامت

علامت تجاری با استناد به ماده 32 قانون ثبت علايم تجاری باید بتواند کالا و خدمات یک شخص را از سایرین متمایز کند. این شخص می تواند حقیقی یا حقوقی (شرکتی) باشد. در ثبت علامت تجاری باید دقت کامل صورت گیرد که در ادامه مواردی را توضیح می دهیم. علامت ثبت شده باید طبق موازین شرعی و اخلاق حسنه باشد. در مورد کالا و خدمات گمراهی در مصرف کننده ایجاد نکند. عین یا مشابه نشان های نظامی، پرچم، مملکت، نام و حروف اختصاری و نهادها ، سازمانهای ادارات دولتی و یا بین المللی نباشد. عینا یا مشابه آن قبلا در آن طبقه مورد تقاضا ثبت نشده باشد.

اهمیت ثبت علامت

چرا باید ثبت علامت تجاری را انجام دهیم؟ ثبت برند ارتباط ناملموس، عمیق و معناداری میان خدمات و یا کالا و مشتریان مصرف کنندگان ایجاد می کند. همچنین تاثیر زیادی برعملکرد تجاری ثبت شرکت یا بنگاه اقتصادی دارد. به عبارت دیگر هرچه مشتریان ارتباط عمیق تری با نام تجاری شرکت داشته باشد در فروش و سود آن تاثیر مستقیم خواهد داشت.بر اساس مطالعات تجربی و علمی در این زمینه ، مشخص شده که برند سازی و ثبت علامت موجب ارتباط قوی می گردد. این ارتباط بین محصول و مصرف کننده می باشد ، بطوریکه یک تعصب خاصی برای مصرف کننده کالا یا خدمات به وجود می آید. حساسیت بسیاری که در طراحی لوگو و نام تجاری صرف می شود دلیل بزرگی بر اهمیت ثبت علامت تجاری است.

 

شما صاحبان علائم تجاری برای رسیدن به نتیجه مطلوب در زمینه نام تجاری میتوانند از مشاورین موسسه حقوقی مهرآوید کمک بگیرید. تنها کافیست تماس بگیرید یا پیامک بزنید.

 

09129401482

امتیاز: 5 از 5. مجموع 38 رای
در حال پاسخ به: [انصراف]
تعداد حروف باقی مانده: 500
Captcha  
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ | مقالات | مدیر سایت | بازدید: 340 | 1702275221